Logo
Share |

DNB heb ik verder geholpen met online communicatie. Samen met een projectteam heb ik een consumentensite gebouwd en geïntroduceerd. Verder heb ik de offline nieuwsbrieven vervangen door e-mailnieuwsbrieven. Ook is de basis gelegd voor social media in de vorm van beleid, monitoring (Coosto) en opzetten zoals Twitter en Facebook. Dit na een bureauselectie (KREM) die ik coördineerde.
Leuk is de app die ik mede ontwikkelde en introduceerde waarmee je echt (en dus ook vals) geld kunt herkennen. Download de android versie van Eurobiljet hier.  Of in de Appstore. Nieuwsgierig hoe ik dit allemaal in een jaar heb gedaan? Bel of mail me.

Bij Reaal Verzekeringen heb ik de site voor tussenpersonen verder ontwikkeld en bekendgemaakt bij de doelgroep. Het begon als informatiesite en na vier jaar konden tussenpersonen ook simpele verzekeringen afsluiten via deze site. E-commerce 1.0. Daarnaast ook webcare (Alterian) geïntroduceerd.
Mijn rol was om zoveel mogelijk bereik naar MijnREAAL te krijgen. Dat is gelukt, vooral introductie van online communicatie als onderdeel van de marketingcommunicatie mix. Heb de marcommers wakker geschud en na 2 jaar werd meer dan de helft van de mailings online verstuurd. Meetbaar, meer bereik, conversie. Bovengemiddelde resultaten. Zie voorbeelden op Slideshare. Wilt u dat ook voor uw bedrijf? Bel of mail me.

Bij Nuon heb ik als adviseur online communicatie het intranet doorontwikkeld. Van een site met tekst en informatie heb ik daar een werkportal van gemaakt. Vooral het aanhaken van de afdeling HR en Faciliaire Zaken heeft geholpen om deze interne bedrijfsprocessen efficiënt te ontsluiten via intranet. Daarnaast het intranet ook bereikbaar gemaakt voor thuiswerkers. In 2004 eigenlijk al Het Nieuwe Werken geïntroduceerd. Zie ook enkele voorbeelden op Slideshare van projecten.  Tot slot heb ik de laatste 2 jaar als veranderconsultant gewerkt om vooral online processen goed te organiseren met en op 'de werkvloer'. Een mooie site is leuk, als werknemers er niet mee werken is het zonde. Benieuwd hoe ik dat gedaan heb?

Bij Clockwork heb ik tijdens de internethype rond 2000 als consultant en projectleider gewerkt. Diverse labels van Achmea geholpen met de eerste versies van internetsites live zetten. Bijvoorbeeld van Groene Land Achmea (nu opgegaan in Zilveren Kruis). Of een intranet bij Achmea Zorg. Mijn rol was voornamelijk projectteams aansturen, schakel zijn tussen klant en het projectteam van consultants, designers en bouwers. Daarnaast veel sociale activiteiten georganiseerd namens Clockwork. Hierdoor heb ik nog steeds een uitgebreid netwerk van online specialisten. Zoek jij ook een specialist? Bel me en ik help je verder. Of zoek in mijn Linkedin contacten

Bij ING ben ik begonnen als interne communicatieadviseur. Het betere handwerk als brochures en nieuwsbrieven schrijven. Ook bedrijfstelevisie daar geïntroduceerd in het hoofdkantoor. Dit bij gebrek aan een intranet, we spreken over 1997. Toen online opkwam heb ik met een collega samengewerkt aan een van de 1e intranetversies van ING BANK. Content, ontwerpen, praten met ICT.
Het laatste jaar heb ik als marketing-communicatieadviseur gewerkt voor de zakelijke markt. Daar onder andere directmailings, brochures en actiesites laten ontwerpen.

Voorbeelden van mijn projecten